Album

 
obal alba

Vilém Spilka Quartet

Čekání na Toma


Cena CD: 212 Kč

koupit

      Po úspěchu alba Podvod, které zpracovává táborákové evergreeny Honzy Nedvěda, vydává jazzová sestava Vilém Spilka Quartet album Čekání na Toma. Autorem všech skladeb je kapelník, kytarista a spoluzakladatel jazzového festivalu JazzFestBrno Vilém Spilka. „Naše nová deska nenabízí tak zřejmý leitmotiv jako předchozí Podvod, ale doufáme, že má nejméně stejně silné hudební a vlastně i mimohudební sdělení. Nazvali jsme ji Čekání na Toma a je věnována hlavně našim dětem,“ říká Spilka. Křest alba Čekání na Toma se uskuteční 23. listopadu v brněnském klubu Leitnerka a 24. ledna v pražském Jazz Docku.
Inspirací pro skladby na albu Čekání na Toma byly především děti většiny členů kapely. Tom je šestiletý syn saxofonisty Radka Zapadla a nemá to lehké. Vlastně možná má, ale lidé okolo něj nemají – žije totiž s poruchou autistického spektra. „Titulní píseň je právě o čekání na to, co se z něj vyloupne. Jestli nám Tom něco řekne. Jestli bude chtít být součástí našeho světa. Autismus se mi díky němu stal zdrojem inspirace, a protože jsou zatím příčiny jeho vzniku zahaleny tajemstvím, i prostřednictvím dalších skladeb na desce se pokoušíme vykreslit mysteriózní náladu, dur-mollovou bipolaritu, kontrast mezi spontaneitou a organizovaností, volnomyšlenkářstvím a zodpovědností,“ říká Spilka.
Estetiku naznačenou v úvodu nesou i další skladby, konkrétně Levá noha, Devět koťat, Rozhovor a také Jaromír Henderson, jež je poctou dvěma výrazným osobnostem světové jazzové historie i současnosti, Jaromíru Honzákovi a Joe Hendresonovi. Jednoduché písňové formy rozvíjí parafráze lidovky Ach synku, synku nazvaná Ach dcerko, dcerko, dekonstrukce ukolébavky Halí belí, nebo groteskní miniaturka Muška vnuknutá infantilním popěvkem Sedí muška na stěně. „Chtěl jsem dát spoluhráčům hodně prostoru a zároveň dosáhnout rovnováhy mezi volným hraním a improvizací na formu. Zachovat esenci jazzu prostorem pro kreativitu, ale současně ctít náladu jednotlivých písniček,“ vysvětluje Spilka.
Svým producentským vhledem přispěl výraznou měrou k finálnímu výsledku multiinstrumentalista a skladatel Jiří Slavík. „Jirka se stal důležitou součástí tvůrčího procesu a svými trefnými připomínkami nám hodně pomohl. Velmi rychle pochopil, o co nám jde, a dokázal usměrnit moje intuitivní skladatelské pokusy,“ uvažuje kapelník. Sám Jiří Slavík dodává: „Čekání na Toma je silná a upřímná hudební zpověď kapelníka a jeho tří kamarádů spoluhráčů, jejichž životy jsou vzájemně propojeny. Dobře se znají – vědí, co chtějí i co mají rádi. Jak čekají, tak pozorují – někdy aktivně vstupují do děje, jindy se moudře drží zpátky a mlčí, dokud neucítí, že nastal čas pohnout se zase o kus dál.“
O vizuální stránku alba se společně s designérem Richardem Procházkou postaral Roman Franc, který kapelu fotografoval již v roce 2016 pro album Podvod. Tentokrát zvolil abstraktnější téma pozorování života Toma, šestiletého autisty a inspirátora hned několika písní na albu. Francovy fotografie tak opět pozvedávají hodnotu tradičního zvukového nosiče na komplexní audiovizuální artefakt. „Během Čekání na Toma mi došly věci, které jsem do té doby vůbec nevnímal,“ komentuje tvůrčí proces Roman Franc. „Vykročil jsem sebevědomě. Ale hned na začátku fotografování jsem dostal strach, jak tohle zvládnu. Došlo mi, že nejsem dobře připraven. Moje představa byla totiž na začátku jiná – formovaná mým vlastním pohledem na svět a jeho vnímáním. Tom se ale přirozeně stal mým osobním průvodcem jeho světa a nechal mě fotografovat jeho začátky, konce a prostředky. A já si s Tomem uvědomil, že věci okolo nás se díky okolnostem dají vnímat různě a vznikají tak odlišné světy a pohledy na ně. Že je v tom naopak obrovská inspirace pro nás všechny. A tak se už nebojím.“
Čekání na Toma nahrálo kvarteto ve studiu brněnského Divadla na Orlí a vydává jej u labelu Indies Happy Trails Records. Album ve studiu nabral a smíchal Pavel Kunčar, masteringu se ujal Londýňan Peter Beckmann ze studia TechnologyWorks, který se věnuje zvukové produkci pro hvězdy kalibru Gregoryho Portera, Laury Mvuly nebo Jamieho Culluma. Kromě klasického CD s propracovaným obalem a bookletem s unikátními fotografiemi mají zájemci možnost stáhnout si i elektronickou verzi na webu vydavatelství www.indiesrec.eu.

 

detailní informace

Dopor. cena: 249 Kč
Sleva: 15 %
Naše cena: 212 Kč
Label Indies Happy Trails
Datum vydání 19. 11. 2019
Kat. číslo MAM787-2

obal alba

Vilém Spilka Quartet

Čekání na Toma


Cena stažení alba v MP3: 99 Kč

stáhnout

      Po úspěchu alba Podvod, které zpracovává táborákové evergreeny Honzy Nedvěda, vydává jazzová sestava Vilém Spilka Quartet album Čekání na Toma. Autorem všech skladeb je kapelník, kytarista a spoluzakladatel jazzového festivalu JazzFestBrno Vilém Spilka. „Naše nová deska nenabízí tak zřejmý leitmotiv jako předchozí Podvod, ale doufáme, že má nejméně stejně silné hudební a vlastně i mimohudební sdělení. Nazvali jsme ji Čekání na Toma a je věnována hlavně našim dětem,“ říká Spilka. Křest alba Čekání na Toma se uskuteční 23. listopadu v brněnském klubu Leitnerka a 24. ledna v pražském Jazz Docku.
Inspirací pro skladby na albu Čekání na Toma byly především děti většiny členů kapely. Tom je šestiletý syn saxofonisty Radka Zapadla a nemá to lehké. Vlastně možná má, ale lidé okolo něj nemají – žije totiž s poruchou autistického spektra. „Titulní píseň je právě o čekání na to, co se z něj vyloupne. Jestli nám Tom něco řekne. Jestli bude chtít být součástí našeho světa. Autismus se mi díky němu stal zdrojem inspirace, a protože jsou zatím příčiny jeho vzniku zahaleny tajemstvím, i prostřednictvím dalších skladeb na desce se pokoušíme vykreslit mysteriózní náladu, dur-mollovou bipolaritu, kontrast mezi spontaneitou a organizovaností, volnomyšlenkářstvím a zodpovědností,“ říká Spilka.
Estetiku naznačenou v úvodu nesou i další skladby, konkrétně Levá noha, Devět koťat, Rozhovor a také Jaromír Henderson, jež je poctou dvěma výrazným osobnostem světové jazzové historie i současnosti, Jaromíru Honzákovi a Joe Hendresonovi. Jednoduché písňové formy rozvíjí parafráze lidovky Ach synku, synku nazvaná Ach dcerko, dcerko, dekonstrukce ukolébavky Halí belí, nebo groteskní miniaturka Muška vnuknutá infantilním popěvkem Sedí muška na stěně. „Chtěl jsem dát spoluhráčům hodně prostoru a zároveň dosáhnout rovnováhy mezi volným hraním a improvizací na formu. Zachovat esenci jazzu prostorem pro kreativitu, ale současně ctít náladu jednotlivých písniček,“ vysvětluje Spilka.
Svým producentským vhledem přispěl výraznou měrou k finálnímu výsledku multiinstrumentalista a skladatel Jiří Slavík. „Jirka se stal důležitou součástí tvůrčího procesu a svými trefnými připomínkami nám hodně pomohl. Velmi rychle pochopil, o co nám jde, a dokázal usměrnit moje intuitivní skladatelské pokusy,“ uvažuje kapelník. Sám Jiří Slavík dodává: „Čekání na Toma je silná a upřímná hudební zpověď kapelníka a jeho tří kamarádů spoluhráčů, jejichž životy jsou vzájemně propojeny. Dobře se znají – vědí, co chtějí i co mají rádi. Jak čekají, tak pozorují – někdy aktivně vstupují do děje, jindy se moudře drží zpátky a mlčí, dokud neucítí, že nastal čas pohnout se zase o kus dál.“
O vizuální stránku alba se společně s designérem Richardem Procházkou postaral Roman Franc, který kapelu fotografoval již v roce 2016 pro album Podvod. Tentokrát zvolil abstraktnější téma pozorování života Toma, šestiletého autisty a inspirátora hned několika písní na albu. Francovy fotografie tak opět pozvedávají hodnotu tradičního zvukového nosiče na komplexní audiovizuální artefakt. „Během Čekání na Toma mi došly věci, které jsem do té doby vůbec nevnímal,“ komentuje tvůrčí proces Roman Franc. „Vykročil jsem sebevědomě. Ale hned na začátku fotografování jsem dostal strach, jak tohle zvládnu. Došlo mi, že nejsem dobře připraven. Moje představa byla totiž na začátku jiná – formovaná mým vlastním pohledem na svět a jeho vnímáním. Tom se ale přirozeně stal mým osobním průvodcem jeho světa a nechal mě fotografovat jeho začátky, konce a prostředky. A já si s Tomem uvědomil, že věci okolo nás se díky okolnostem dají vnímat různě a vznikají tak odlišné světy a pohledy na ně. Že je v tom naopak obrovská inspirace pro nás všechny. A tak se už nebojím.“
Čekání na Toma nahrálo kvarteto ve studiu brněnského Divadla na Orlí a vydává jej u labelu Indies Happy Trails Records. Album ve studiu nabral a smíchal Pavel Kunčar, masteringu se ujal Londýňan Peter Beckmann ze studia TechnologyWorks, který se věnuje zvukové produkci pro hvězdy kalibru Gregoryho Portera, Laury Mvuly nebo Jamieho Culluma. Kromě klasického CD s propracovaným obalem a bookletem s unikátními fotografiemi mají zájemci možnost stáhnout si i elektronickou verzi na webu vydavatelství www.indiesrec.eu.

 

detailní informace

Dopor. cena: 99 Kč
Sleva: 0 %
Naše cena: 99 Kč
Label Indies Happy Trails
Datum vydání 19. 11. 2019
Kat. číslo MAM787-9

obal alba

Vilém Spilka Quartet

Čekání na Toma


Cena FLAC+mp3: 149 Kč

stáhnout

      Po úspěchu alba Podvod, které zpracovává táborákové evergreeny Honzy Nedvěda, vydává jazzová sestava Vilém Spilka Quartet album Čekání na Toma. Autorem všech skladeb je kapelník, kytarista a spoluzakladatel jazzového festivalu JazzFestBrno Vilém Spilka. „Naše nová deska nenabízí tak zřejmý leitmotiv jako předchozí Podvod, ale doufáme, že má nejméně stejně silné hudební a vlastně i mimohudební sdělení. Nazvali jsme ji Čekání na Toma a je věnována hlavně našim dětem,“ říká Spilka. Křest alba Čekání na Toma se uskuteční 23. listopadu v brněnském klubu Leitnerka a 24. ledna v pražském Jazz Docku.
Inspirací pro skladby na albu Čekání na Toma byly především děti většiny členů kapely. Tom je šestiletý syn saxofonisty Radka Zapadla a nemá to lehké. Vlastně možná má, ale lidé okolo něj nemají – žije totiž s poruchou autistického spektra. „Titulní píseň je právě o čekání na to, co se z něj vyloupne. Jestli nám Tom něco řekne. Jestli bude chtít být součástí našeho světa. Autismus se mi díky němu stal zdrojem inspirace, a protože jsou zatím příčiny jeho vzniku zahaleny tajemstvím, i prostřednictvím dalších skladeb na desce se pokoušíme vykreslit mysteriózní náladu, dur-mollovou bipolaritu, kontrast mezi spontaneitou a organizovaností, volnomyšlenkářstvím a zodpovědností,“ říká Spilka.
Estetiku naznačenou v úvodu nesou i další skladby, konkrétně Levá noha, Devět koťat, Rozhovor a také Jaromír Henderson, jež je poctou dvěma výrazným osobnostem světové jazzové historie i současnosti, Jaromíru Honzákovi a Joe Hendresonovi. Jednoduché písňové formy rozvíjí parafráze lidovky Ach synku, synku nazvaná Ach dcerko, dcerko, dekonstrukce ukolébavky Halí belí, nebo groteskní miniaturka Muška vnuknutá infantilním popěvkem Sedí muška na stěně. „Chtěl jsem dát spoluhráčům hodně prostoru a zároveň dosáhnout rovnováhy mezi volným hraním a improvizací na formu. Zachovat esenci jazzu prostorem pro kreativitu, ale současně ctít náladu jednotlivých písniček,“ vysvětluje Spilka.
Svým producentským vhledem přispěl výraznou měrou k finálnímu výsledku multiinstrumentalista a skladatel Jiří Slavík. „Jirka se stal důležitou součástí tvůrčího procesu a svými trefnými připomínkami nám hodně pomohl. Velmi rychle pochopil, o co nám jde, a dokázal usměrnit moje intuitivní skladatelské pokusy,“ uvažuje kapelník. Sám Jiří Slavík dodává: „Čekání na Toma je silná a upřímná hudební zpověď kapelníka a jeho tří kamarádů spoluhráčů, jejichž životy jsou vzájemně propojeny. Dobře se znají – vědí, co chtějí i co mají rádi. Jak čekají, tak pozorují – někdy aktivně vstupují do děje, jindy se moudře drží zpátky a mlčí, dokud neucítí, že nastal čas pohnout se zase o kus dál.“
O vizuální stránku alba se společně s designérem Richardem Procházkou postaral Roman Franc, který kapelu fotografoval již v roce 2016 pro album Podvod. Tentokrát zvolil abstraktnější téma pozorování života Toma, šestiletého autisty a inspirátora hned několika písní na albu. Francovy fotografie tak opět pozvedávají hodnotu tradičního zvukového nosiče na komplexní audiovizuální artefakt. „Během Čekání na Toma mi došly věci, které jsem do té doby vůbec nevnímal,“ komentuje tvůrčí proces Roman Franc. „Vykročil jsem sebevědomě. Ale hned na začátku fotografování jsem dostal strach, jak tohle zvládnu. Došlo mi, že nejsem dobře připraven. Moje představa byla totiž na začátku jiná – formovaná mým vlastním pohledem na svět a jeho vnímáním. Tom se ale přirozeně stal mým osobním průvodcem jeho světa a nechal mě fotografovat jeho začátky, konce a prostředky. A já si s Tomem uvědomil, že věci okolo nás se díky okolnostem dají vnímat různě a vznikají tak odlišné světy a pohledy na ně. Že je v tom naopak obrovská inspirace pro nás všechny. A tak se už nebojím.“
Čekání na Toma nahrálo kvarteto ve studiu brněnského Divadla na Orlí a vydává jej u labelu Indies Happy Trails Records. Album ve studiu nabral a smíchal Pavel Kunčar, masteringu se ujal Londýňan Peter Beckmann ze studia TechnologyWorks, který se věnuje zvukové produkci pro hvězdy kalibru Gregoryho Portera, Laury Mvuly nebo Jamieho Culluma. Kromě klasického CD s propracovaným obalem a bookletem s unikátními fotografiemi mají zájemci možnost stáhnout si i elektronickou verzi na webu vydavatelství www.indiesrec.eu.

 

detailní informace

Dopor. cena: 149 Kč
Sleva: 0 %
Naše cena: 149 Kč
Label Indies Happy Trails
Datum vydání 19. 11. 2019
Kat. číslo MAM787-11

tracklist

stáhnout # název čas ukázka cena zdarma
stáhnout 01 Čekání na Toma 06:02
10 Kč  
stáhnout 02 Ach dcerko, dcerko 03:23
10 Kč  
stáhnout 03 Halí belí 03:58
10 Kč  
stáhnout 04 Devět koťat 07:30
10 Kč  
not possible separate 05 Jaromír Henderson 08:26
10 Kč  
stáhnout 06 Rozhovor 05:12
10 Kč  
stáhnout 07 Muška 02:27
10 Kč stáhnout
stáhnout 08 Levá noha 05:26
10 Kč  
Komplet: 99 Kč

další vydaná alba

obal albaVilém Spilka Quartet
Podvod

Doporučená cena: 249 Kč
Naše cena: 212 Kč
více informací

obal albaUnity Quartet a Vilém Spilka
Jazz na Hradě

Doporučená cena: 200 Kč
Naše cena: 200 Kč
více informací



Vyhledávání

Moje Indies

Koncerty

připravují se...

Album zdarma

Zdarma tento měsíc: obal alba
Best Of

Pro děti

obal alba

Jiří Pavlica a Hradišťan
Hrajeme si u maminky
269 Kč

obal alba

Hradišťan a Jiří Pavlica
Studánko rubínko
269 Kč

obal alba

Karolína Kamberská
Říkadla a křikadla
179 Kč

obal alba

Pískomil se vrací!
Buďte první, komu se to líbí
278 Kč

obal alba

Petr Štěpánek
České pohádky K.J. Erbena
199 Kč

obal alba

Josef Somr
Veselé mašinky
199 Kč

obal alba

Josef Somr
Veselé mašinky 2
199 Kč

 

Folklór

obal alba

CM Soláň
Dobře je s muzigú
212 Kč

obal alba

CM Danaj
Písňovou zahradou
212 Kč

obal alba

Musica Folklorica
Počúvajte, co vám pravím
269 Kč

obal alba

Cimbal Classic Městské divadlo v Brně
Betlém
242 Kč

obal alba

Luboš Holý a Musica Folklorica
Rabudeň, rabudeň
269 Kč

obal alba

Cimbal Classic
Vánoce v Rožnově
224 Kč

obal alba

Cimbálová muzika Stanislava Gabriela
Neseme Vám tú novinu
224 Kč

 

Mluvené slovo

obal alba

Miloš Urban
Praga Piccola
269 Kč

obal alba

Eduard Fiker
Série C-L
314 Kč

obal alba

Josef Prokeš
Platím utopence,kafe a rum
212 Kč

obal alba

Arthur Conan Doyle
Sherlock Holmes: Tři Garridebové / Umírající detektiv
207 Kč

obal alba

Arthur Conan Doyle
Sherlock Holmes: Barvíř na penzi / Podnájemnice v závoji
207 Kč

obal alba

Viola Fischerová
Jak Kuba vyzrál na Papejše
207 Kč

obal alba

Jiří Boudník
Věže - Příběh 11. září
315 Kč