Šel přes potok Cedron k hoře

obal albaOboroh
Šel přes potok Cedron k hoře

Recommended price: € 11.39
Our price: € 9.68

Slávek Klecandr, kapelník skupiny Oboroh, začal před několika lety své sólové recitály obohacovat o nový typ repertoáru: vedle zhudebňování starozákonních žalmů a vedle své autorské tvorby se začal programově věnovat také starým písním s tematikou utrpení a ukřižování Ježíše Krista. Z pašijových písní nyní skupina Oboroh sestavila své nové album Šel přes potok Cedron k hoře.

V rozhovoru pro Katolický týdeník v roce 2011 Slávek Klecandr řekl: „Jde o vlastní, řekl bych hodně netradiční, úpravy pašijových písní od středověkých po současné. Až do Bílé soboty jsem je letos hrál po celé postní období čtyřikrát do týdne. Zatím sám. Ještě nevím, jestli se do nich pustíme s Oborohem, nebo zůstanu u komorní interpretace. Některé ty písně si ale o kapelu dost koledují. Uvidíme.“

Nakonec pouze dvě písně Slávek natočil sám (kytara, zpěv). Na zbytku alba pašijových písní, které dostalo název Šel přes potok Cedron k hoře, se podílejí i další členové skupiny Oboroh: Roman Dostál (zpěv, klávesy), Jaroslav Jetenský (baskytara, kytara) a Libor Ježek (bicí).

Velkou část alba tvoří písně z 16. a počátku 17. století s tematikou umučení Ježíše Krista, ať už jde o skladby anonymních autorů (Pamatujme všichni věrní), nebo o zhudebněné texty tehdejších mistrů (Jan Augusta, Lukáš Pražský). Své místo zde však má i středověká anonymní skladba Jezu Kriste, štědrý kněže s textem, který upravil Mistr Jan Hus, stejně jako několik novodobých písní. Slávek Klecandr autorsky přispěl skladbami Velký pátek a Teď, spolu s Romanem Dostálem složili píseň Getsemane a zhudebnili text Petra Střešňáka s názvem A. Monotematické album uzavírá bluesová úprava známého tradicionálu s textem Miloše Rejchrta Byl jsi tam.

Kolekci skladeb, které se tematicky vážnou k předvelikonoční postní době, skupina natáčela v červenci 2012 ve studiu Indies v Brně za asistence mistra zvuku Dušana Součka. Toho ostatně Slávek Klecandr v roce 2011 označil za „vedle zlínského Petra Vavříka snad nejpříjemnějšího zvukového režiséra na světě“. Šel přes potok Cedron k hoře je osmé samostatné CD skupiny Oboroh (jedno album kapela natočila společně se Svatoplukem Karáskem). Zatímco v minulosti byly mezi jednotlivými alby Oborohu několikaleté pauzy, tentokrát skupina již v třetím roce za sebou vydala studiovou novinku. Po albech Ve věci probuzení (2010) a Pozvedám své oči k horám – Žalmy III. (2011) jde navíc o třetí CD, které Oboroh natočil v nezměněné čtyřčlenné sestavě.

€ 10.25

€ 10.25

€ 6.82